Australia day en Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frouke Rutteman - WaarBenJij.nu Australia day en Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Frouke Rutteman - WaarBenJij.nu

Australia day en Blue Mountains

Door: Frouke Rutteman

Blijf op de hoogte en volg Frouke

01 Februari 2017 | Australië, Sydney

Hi y'all!

Wat later dan de bedoeling weer een nieuw verhaal op mijn blog. Dit komt doordat ik veel op school zit en daardoor niet erg veel tijd heb om Sydney en omgeving te ontdekken helaas! Mijn schooldagen vind ik namelijk niet interessant genoeg om iets over te schrijven.

Laten we daar dan ook maar meteen mee beginnen, het 'saaie' gedeelte van deze blog. Ik heb afgelopen week mijn MOCK exams gehad. Dit zijn examens ter voorbereiding van het Cambridge Exam, waarbij er wordt gekeken naar het huidige niveau van de student en de onderdelen waar nog aan gewerkt kan worden. Deze dag is ingedeeld zoals het bij het echte examen ook gaat begin maart, dus drie examens achter elkaar met pauzes van 15 minuten. Het speaking exam vond plaats op een andere dag overigens. De uitslag heb ik al en gelukkig ik lig redelijk op niveau, hoewel er bij bepaalde onderdelen wel plaats is voor verbetering. Hard aan de bak dus!

26 januari was het Australia Day, dit is een nationale feestdag in Australië waarbij wordt gevierd dat in 1788 de Eerste Vloot Britse schepen Sydney bereikte. Zoals wij in Nederland Kongingsdag hebben, had ik een groots feest in Sydney verwacht met veel activiteiten, muziek en overal blije, feestende Australiërs. Ik moet zeggen dat dit een beetje tegenviel, er was natuurlijk wel het een en ander te doen en ’s avonds was er vuurwerk, maar ik denk toch dat niemand zo goed kan feesten als wij Nederlanders! Kan ik daar ook weer trots op zijn ;-). Laat ik nou net op tijd terug zijn om Koningsdag te vieren.. Niet per se zo gepland, wel leuk! ’s Avonds ben ik met een aantal andere studenten de kroeg in gegaan, de Argyle. Dat was erg gezellig, maar ook hier, de kroeg liep leeg rond 1 (huh?!). Op zich niet zo’n groot probleem omdat iedereen de volgende dag gewoon weer aan de studie moest en ik zelf mijn speaking exam had.

Dan komen we bij misschien wel de het leukste van de afgelopen weken, de Blue Mountains! Jee wat is dat mooi. Vanaf het Central Station 2 uur met de trein en je bevindt je in een prachtige groene oase, je zou bijna vergeten dat de grote stad zo dichtbij is! De treinreis zelf was eigenlijk al heel bijzonder, omdat je door zoveel verschillende wijken komt en langzaam aan het groen in rijdt. Terwijl ik door de wijken heen reed met de trein had ik echt een beetje het gevoel dat ik bij Robert ten Brink in de bus zat! Elke keer als ik naar zijn programma keek en ze reden door Australië dacht ik: ‘Daar ga ik naartoe!’. En nu ben ik er, nog steeds een gek idee, 16000 km van huis.. Ik dwaal af, we waren bij de Blue Mountains. Je hebt veel verschillende ‘walking tracks’ die je kunt doen, wij hebben gekozen om te beginnen bij de ‘Three Sisters’. Dit is een rotsformatie in de Blue Mountains welke boven de Jamison-vallei uittorent. Het is een van de bekendste attracties van de Blue Mountains en aangezien we niet alles konden zien in 1 dag hebben we hiervoor gekozen. Het eerste uitkijkpunt start bij deze Three Sisters en vanaf daar konden we via verschillende bospaden een mooie wandeling maken door de vallei. Ondanks de hitte was deze tocht het meer dan waard! Ik kan niet ontkennen dat het erg toeristisch is, maar zo lang je bijtijds vertrekt, is het absoluut te doen zonder over (andere) toeristen te struikelen tijdens de wandeling.

Ik denk dat dat het voorlopig even was, het komend weekend ben ik te vinden in Hunter Valley, waar er een wijntour op het programma staat. Een hele dag verschillende wijnhuizen bezoeken en natuurlijk het een en ander proeven. Ik heb goede recensies gelezen en enthousiaste verhalen gehoord, dus ik heb er zin in!

Talk to you soon!

X Frouke


P.s. Ik zou bijna vergeten te vertellen dat ik gisteren een pakje heb ontvangen en dat ik nog nooit zo blij geweest ben met een pakketje. Benieuwd wat er in zat? 2 potten Calvé pindakaas! Thanks mam! Ze verkopen hier namelijk wel iets onder de naam 'peanut butter' maar dat is een vettige substantie die in het verre verste niet op mijn geliefde Calvé lijkt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frouke

Actief sinds 26 Dec. 2016
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 2363

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 20 April 2017

Sydney

Landen bezocht: